Ofte stilte spørsmål

  • Jeg kan ikke delta på ny dato, kan jeg få refundert påmeldingen?

    Nei. Situasjonen vi nå er i tolkes som Force Majeure iht norsk lov.  Å arrangere løp som dette medfører kostnader gjennom hele planleggingsfasen. De fleste kostnadene er allerede påløpt for årets løp, og refusjon av påmeldingsavgift vil kunne medføre at løp i fremtidene ikke kan arrangeres.

  • Kan jeg overføre påmeldingen min til neste år?

    Nei fordi årets løp ikke er avlyst, men utsatt. Dvs at arrangør opprettholder sine forpliktelser overfor deltakerne slik det tolkes i Force Majeure iht norsk lov. Dersom deltaker ikke kan delta på den dato løpet vil bli avviklet, anbefaler vi videresalg av billetten. Arrangør har opprettet et eget arrangement på sin Facebook side for at kjøpere og selgere skal komme i kontakt med hverandre (se link under spørsmålet ‘Kan jeg selge billetten min?’).

  • Er det helt sikkert at løpet blir gjennomført i august?

    Basert på uttalelser fra eksperter i media tolker vi det som at ila sommeren kommer situasjonen til å normalisere seg. Vi kan aldri være sikker, men har i likhet med flere andre store arrangement valgt å stole på uttalelsene, og håper at vi ila forsommeren vil få lettelser på restriksjonene.

  • Kan jeg selge påmeldingen min?

    Ja, videresalg av påmeldinger er mulig. Du kan også gi vekk påmeldingen din til venner, familie, etc. Overføring av påmelding er tilgjengelig frem til 15. august. Sjekk facebook for info om dette: https://www.facebook.com/events/542949259642920/

    I nåværende situasjon har vi fjernet omregistreringsgebyret på kr. 100,-.

  • - Jeg har fortsatt spørsmål, hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

    Vi ber om forståelse for at vi har begrenset kapasitet for å svare på individuelle spørsmål i tiden som kommer. Det er ikke mulig å nå oss på telefon, men epost (post@bergencitymarathn.no) blir besvart ved mulighet. Svartid på flere dager må forventes.